Youtube bestaat vandaag 15 jaar
Media, lezen & muziek
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4263
Do Feb 13, 2020 9:53 pm Reageer met quote

De site waar je de mooiste films en filmseries vandaan haalt, en documentaires, geweldige instructievideo's voor hulp bij het leren van een taal, het bespelen van een muziekinstrument, een recept, wanneer je hulp bij een technisch klusje nodig hebt, een aankoop van iets overweegt maar eerst beoordelingen, vergelijkingsmateriaal wil zien enz enz
Natuurlijk een onuitputtelijke bron van allerhande kluchtig amusement , maar vooral een vraagbaak waar je op alles een antwoord vindt. Wetenschappelijk, cultureel, technisch, op elk gebied.*

Youtube eigenlijk wel zo'n beetje het allermooist wat internet te bieden heeft

Dat vind ik

* Misschien zelfs wel op die ongelooflijk moeilijke vraag die Hizhi vandaag stelde https://www.youtube.com/watch?v=xyhZcEY5PCQ

When the ego cries the soul rejoices (Camilla Sanderson)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8109
Vr Feb 14, 2020 12:00 am Reageer met quote

Meestal als ik iets zoek op het internet, kom ik praktisch nooit uit op Youtube. Toch vindt ik haast alles waar naar ik zoek.

In hoeverre de filmpjes etc. op youtube betrouwbaar zijn kan ik niet inschatten.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Feb 14, 2020 12:31 am Reageer met quote

Je kunt nooit zeggen dat een filmpje OMDAT het op youtube staat betrouwbaar dan wel onbetrouwbaar is.
Dat gaat van volkomen vals tot volledig waarheidsgetrouw, maar dat maakt iedereen bij welk filmpje dan ook voor zichzelf maar uit.
Ik kom ook niet heel gauw op youtube uit wanneer ik op internet zoek Benneke.
Maar wanneer ik een vraag heb over 1 van al die dingen die ik hierboven al noem, kijk ik het liefst eerst even op youtube.
Ik hou van aanschouwelijk onderricht, en dat heb je daar op elk gebied.

Heel bijzonder vind ik de colleges op youtube waarbij je door de allerbeste professoren ter wereld onderwezen kunt worden op bv het gebied van kosmologie, moderne fysica, quantumtheorie...al die zaken die ongelooflijk moeilijk zijn via een boek met hier en daar een enkele illustratie misschien tot je te nemen zijn en die veel beter gevisualiseerd en geïllustreerd worden in een videoregistratie van zo'n college van bv iemand als Lawrence Krauss of you name it/him/her.

Of neem iets als een gitaarstudie. Op youtube vind je tutorials met het geluid van de noten en akkoorden, de vingerzettingen, akkoordenschema's onder in beeld, het ritme, de rechterhandtechniek, bv 'picking'...alles bij mekaar, alsof je een prive-leraar(-es) tegenover je hebt zitten.

zomaar wat voorbeeldjes. Youtube is hierin uniek en onvervangbaar

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Feb 14, 2020 1:39 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[.....]
Youtube eigenlijk wel zo'n beetje het allermooist wat internet te bieden heeft

Dat vind ik

[...]

Ik ook.
Vind het een geweldige uitvinding en kan me niet voorstellen dat ik er geen gebruik meer van zou (kunnen) maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

laszlo

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Vr Feb 14, 2020 4:08 am Reageer met quote

Ik sluit me er helemaal bij aan. You tube is super!!

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1375
Vr Feb 14, 2020 9:54 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

In hoeverre de filmpjes etc. op youtube betrouwbaar zijn kan ik niet inschatten.

Op youtube kan je zowel betrouwbare informatie vinden, maar ook veel misinformatie. Dat laatste wordt niet actief geweerd op Youtube.
Dus je moet zelf een beetje kritisch zijn, en zelf misinformatie van betrouwbare informatie kunnen onderscheiden.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 388 ppm, nu: 413 ppm.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 726
Za Feb 15, 2020 3:51 pm Reageer met quote

laszlo schreef:
Ik sluit me er helemaal bij aan. You tube is super!!

leuk hoor al die muizevallen

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27318
Di Feb 18, 2020 12:15 pm Reageer met quote

Laughing Laughing

Creatief met muizevallen…..

Nooit geweten dat die dingen voor zoveel doeleinden te gebruiken zijn...

Next level: Rattevallen...

Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27318
Di Feb 18, 2020 5:23 pm Reageer met quote

Toch vind ik muis en muziek leuker...

Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Di Feb 18, 2020 6:18 pm Reageer met quote

Voor betrouwbare informatie ga ik eerder naar Wikipedia dan naar Youtube.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Feb 18, 2020 8:42 pm Reageer met quote

Natuurlijk is wikipedia betrouwbaarder, maar het zijn imponderabilia, wikipedia en youtube. Niets is betrouwbaar of onbetrouwbaar OMDAT het op youtube staat. Youtube kent nauwelijks restricties en zeker niet de restrictie dat iedereen die daar een video plaatst, en dat kan iedereen, informatie dient te verschaffen, en dan ook nog informatie die juist is die anderen eventueel aan kunnen passen of aan kunnen vullen.
Maar zoek eens een college van Lawrence Krauss op. Vind je dat op wikipedia? Very Happy

En dit dan nog...enkele live-registraties van concerten (heel divers, gewoon maar weer als voorbeeldje)

https://www.youtube.com/watch?v=w8DylAtPF0I
Bob Dylan, Idiot Wind (1976)

https://www.youtube.com/watch?v=JDCsOL2vBJc&t=4s
Canto Ostinato

https://www.youtube.com/watch?v=v-Rq-4spRz4
Townes von Zandt, waitin around to die

https://www.youtube.com/watch?v=6CEfNY02n5E Tom Petty, License to kill

https://www.youtube.com/watch?v=jOIAi2XwuWo
Jessye Norman, When I'm laid in Earth (Purcell)

https://www.youtube.com/watch?v=sUgoBb8m1eE
Nimrod (Elgar), olv Barenboim

https://www.youtube.com/watch?v=Npw_3yxIt6I
De nocturne van Chopin in the Deerhunter

zoek eens op je eigen favorieten

Ik snap die vraag naar de betrouwbaarheid van youtube eigenlijk volstrekt niet...bij al de dingen die ik beluister of bekijk, al die zaken waarbij ik gebruik maak van youtube (zie eerder) is die vraag volkomen irrelevant...Neutral

Je zoekt daar toch niet het nieuws op ofzo ?

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 418
Wo Feb 19, 2020 12:19 am Reageer met quote

eens, je zoekt op Youtube naar die zaken die je interesseren muziek of hoe bak ik een cake of hoe snoei ik een pruimenboom en minder naar exacte zaken als hoe oud is of hoe ver is?

you tube staat bij mij bovenaan met vooral muziek,Caroline campbell, Hauser, chris Bottie en vele anderen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13181
Wo Feb 19, 2020 4:55 pm Reageer met quote

YouTube heeft ontzettend veel te bieden. Ik heb bijvoorbeeld een uitstekende cursus Gimp (heel goede gratis PhotoShop kloon) gevolgd. Er is oneindig veel te vinden over webdesign, fotografie en film en koken (bijv. FoodTube). Je kunt er vinden hoe je een laptop moet demonteren, repareren en, heel belangrijk, weer in elkaar zet. Je kunt leren hoe je allerlei knopen legt, oud gereedschap opknapt en erg leuk zijn de ontelbare lifehacks. Om maar enkele nuttige doedingen te noemen. De extra dimensie is het zien hoe dingen werken. Door ze te zien krijg je er zin in om ermee aan de slag te gaan.

Maar ook de informatie kan heel nuttig zijn zoals over vakantiebestemmingen, hoe hulpdiensten zoals politie, ambu en brandweer werken of rij-impressies van nieuwe of tweedehands auto's.

En natuurlijk entertainment. Heel veel muziek, conferences, zowel fragmenten als volledige en gewoon leuke dingen zoals Drogen beim Auto fahren : 10 Drogen, die Sie nicht nehmen sollten, of de vele vide's over streetfood.

De betrouwbaarheid moet je zelf beoordelen. Als een kookrecept niet klopt ben je daar snel genoeg achter en de liefhebbers van complottheorieën kunnen natuurlijk ook hun hart ophalen op YouTube. Gebruik gewoon de zoekfunctie en je vindt er wel iets over.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie