Gay Pride 6-8-2022
Het Grand Caf
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6289
Za Aug 06, 2022 5:19 pm Reageer met quote

Nou hier komt dan deel 2, maak je borst maar nat
Ik heb voorlopig wel weer genoeg van die vuiligheid gezien, waar zelfs de politie aan meedoet, de handhavers! In plaats van dat ze die zedenschenders inrekenen staan ze erbij te klappen. Man o man wat een wereld.

Kijk eens wat een gorigheid

Very Happy

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 42030
Za Aug 06, 2022 5:21 pm Reageer met quote

Klaas als jij dat vindt waarom ga je dan de straat op?

Volgens mij heb je gedronken Confused

Achter de wolken schijnt de zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Aug 06, 2022 5:22 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Inmiddels, doordat Nicolaas ons daarop attent maakte, met plezier aan het kijken naar de Canal Parade op tv. Wat een heerlijk feest is het toch een wat een perfect weer ervoor! Ben er meerdere malen bij geweest, dit jaar lukt dat helaas niet dus goed om er via de tv wat van mee te krijgen.

De mooiste, leukste, gezelligste editie die ik ooit heb bij mogen wonen hier. Hoop dat je volgend jaar wel van de partij kunt zijn Willemijn, en kom dan even langs als je wilt voor een lekkere kop koffie of een glaasje wijn

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5972
Za Aug 06, 2022 5:28 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
WillemijnF schreef:
Inmiddels, doordat Nicolaas ons daarop attent maakte, met plezier aan het kijken naar de Canal Parade op tv. Wat een heerlijk feest is het toch een wat een perfect weer ervoor! Ben er meerdere malen bij geweest, dit jaar lukt dat helaas niet dus goed om er via de tv wat van mee te krijgen.

De mooiste, leukste, gezelligste editie die ik ooit heb bij mogen wonen hier. Hoop dat je volgend jaar wel van de partij kunt zijn Willemijn, en kom dan even langs als je wilt voor een lekkere kop koffie of een glaasje wijn

Deal, Klaas. Wink

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Za Aug 06, 2022 5:47 pm Reageer met quote

@ Nicolaas

Toen ik je eerste reactie las dacht ik : Nicolaas denkt dat een ieder die buiten Amsterdam woont wereld vreemd is .
Je reactie ( waarmee je deel 2 laat zien ) laat zien dat jij dus wereldvreemd bent .
Respect voor je medemens is nu niet te vinden bij je , ja ook de deelnemers aan de Gay Pride ( Canal parade ) zijn je medemensen .

'k Snap sowieso niet dat je gaat kijken als je het vuiligheid vind .

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Za Aug 06, 2022 6:22 pm Reageer met quote

Ik begrijp sowieso niet dat het nog nodig is. Ieder mens mag van mij een feestje hebben, hoor!
Het feit dat er nog steeds raar aangekeken wordt, dat een man van een man en een vrouw van een vrouw kan houden, is toch schrijnend.
Wat maakt het uit van wie je houdt. Zolang het liefde is, maakt het voor mij niet uit.
Daarom heb ik ook geen behoefte om te kijken, vind het een soort van aapje kijken en daarvoor zijn de meeste daar. Soort van sensatie en kijk eens ik ben voor homoseksualiteit.
Ik ben voor mens!

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Za Aug 06, 2022 7:06 pm Reageer met quote

Het is een feest, net als hier in het Zuiden Carnaval, waar ook soms heel vreemd tegen aan gekeken wordt.
Laat iedereen in zijn waarde, op ieder gebied!

Maar een antwoord van Nicolaas zal wel niet meer komen waarom hij het viezeriken vindt en nu ook vuiligheid, beetje laf!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30150
Za Aug 06, 2022 7:46 pm Reageer met quote

Ieder zijn/haar feestje, zeg ik altijd maar.

Ik vraag mij hoogstens af of iedere homosexueel persoon wel zo gelukkig is met dit soort feesten. Ik ken er in ieder geval wel een paar die vinden dat het hiermee juist in het belachelijke getrokken wordt...

Maar goed, wie het niet wil zien hoeft er niet naar te kijken...

Faber quisque fortunae suae

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Za Aug 06, 2022 8:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Ik vraag mij hoogstens af of iedere homosexueel persoon wel zo gelukkig is met dit soort feesten. Ik ken er in ieder geval wel een paar die vinden dat het hiermee juist in het belachelijke getrokken wordt...

Ook ik ken wel een aantal die niet gelukkig zijn met dit soort feesten , ik vermoed dat er zo velen zijn .

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Aug 06, 2022 8:16 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

De Canal Parade is slechts een onderdeel van de Pride Amsterdam , maar wel het onderdeel dat het meest in het oog springt. Dat er ook voorstellingen zijn, voorlichting wordt gegeven, tientallen activiteiten zijn en er zelfs een kerkdienst aan wordt gewijd, is niet bij iedereen bekend. Het hele gebeuren duurt ruim een week en heeft wel degelijk een functie. Wat goed is aan de Canal Parade, vind ik althans, is dat er vanuit allerlei organisaties openlijk steun wordt betuigd aan de lhbti gemeenschap. Politie, defensie, sportverenigingen, natuurmonumenten, ik zag nu zelfs boswachters, doen mee. En dat vind ik belangrijk, want de acceptatie van mensen die een andere relatie hebben dan de strikt heteroseksuele is echt nog geen algemeen goed. Ik kan echt verbaasd zijn over hoe moeilijk het nog steeds is om " uit de kast" te komen, thuis, op school, op je werk, op de sportclub. Dan wordt zo'n openlijke demonstratie van solidariteit toch ervaren als steun. Het is toch te gek dat er nog niet n Nederlandse profvoetballer voor zijn homoseksualiteit is uitgekomen, althans bij de mannen. Bij de vrouwen lijkt het meer geaccepteerd. Zolang dat nog zo is heeft het hele Pride gebeuren, maar ook bijvoorbeeld Roze Zaterdag zeker een functie. Al is het maar dat het leidt tot gesprekken als deze.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Za Aug 06, 2022 8:39 pm Reageer met quote

Ik zal je vertellen toen ik een verslagje op mijn weblog schreef van de trouwerij van mijn zus met haar vriendin, kreeg ik van een 50plusser een reactie " walgelijk" dit was in 2007, ik had met toestemming de foto's er bij gezet!

Uiteraard heb ik die reactie verwijderd, dus men vindt het soms nog vreemd.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Aug 06, 2022 8:45 pm Reageer met quote

het weergaloos ontroerende gedicht wat het meest uiting geeft aan waar ook Gay-Pride een manifestie en viering van is:

Je leeft maar heel kort, maar een enkele keer
En als je straks anders wilt, kun je niet meer!
Mens, durf te leven!
Vraag niet elke dag van je korte bestaan:
Hoe hebben mn pa en mn grootpa gedaan?
Hoe doet er mn neef en hoe doet er mn vrind?
En wie weet, hoe of dat nou mn buurman weer vindt
En wat heeft het fatsoen voorgeschreven!
Mens, durf te leven!

De mensen bepalen de kleur van je das
De vorm van je hoed, en de snit van je jas
En van je leven!
Ze wijzen de paadjes, waarlangs je mag gaan
En roepen o foei! als je even blijft staan
Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk
Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk
En wat j aan de armen moet geven
Mens, is dat leven?

De mensen ze schrijven je leefregels voor
Ze geven je raad en ze roepen in koor:
Z moet je leven!
Met die mag je omgaan, maar die is te min
Met die moet je trouwen, al heb je geen zin
En daar moet je wonen, dat eist je fatsoen
En je wordt genegeerd als je t anders zou doen
Alsof je iets ergs had misdreven
Mens, is dat leven?

Het leven is heerlijk, het leven is mooi
Maar vlieg uit in de lucht en kruip niet in een kooi!
Mens, durf te leven!
Je kop in de hoogte, je neus in de wind
En lap aan je laars hoe een ander het vindt!
Hou een hart vol van warmte en van liefde in je borst
Maar wees op je vierkante meter een vorst!
Wat je zoekt kan geen ander je geven!
Mens, durf te leven!

Tekst en muziek: Dirk Witte (1885-1932)

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Za Aug 06, 2022 8:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Aug 06, 2022 8:47 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik zal je vertellen toen ik een verslagje op mijn weblog schreef van de trouwerij van mijn zus met haar vriendin, kreeg ik van een 50plusser een reactie " walgelijk" dit was in 2007, ik had met toestemming de foto's er bij gezet!

Uiteraard heb ik die reactie verwijderd, dus men vindt het soms nog vreemd.

Ook van mijn dochter weet ik tegen hoeveel (voor)oordelen ze nog steeds aanloopt en daarmee ook haar kinderen. Zij vindt dan ook de festiviteiten rond Pride Amsterdam belangrijk om mensen hiervan bewust te maken. Er wordt zo vaak gedacht dat het in Nederland wel meevalt.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Za Aug 06, 2022 8:50 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
het weergaloos ontroerende gedicht wat het meest uiting geeft aan waar ook Gay-Pride een manifestie en viering van is:

Je leeft maar heel kort, maar een enkele keer
En als je straks anders wilt, kun je niet meer!
Mens, durf te leven!
Vraag niet elke dag van je korte bestaan:
Hoe hebben mn pa en mn grootpa gedaan?
Hoe doet er mn neef en hoe doet er mn vrind?
En wie weet, hoe of dat nou mn buurman weer vindt
En wat heeft het fatsoen voorgeschreven!
Mens, durf te leven!

De mensen bepalen de kleur van je das
De vorm van je hoed, en de snit van je jas
En van je leven!
Ze wijzen de paadjes, waarlangs je mag gaan
En roepen o foei! als je even blijft staan
Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk
Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk
En wat j aan de armen moet geven
Mens, is dat leven?

De mensen ze schrijven je leefregels voor
Ze geven je raad en ze roepen in koor:
Z moet je leven!
Met die mag je omgaan, maar die is te min
Met die moet je trouwen, al heb je geen zin
En daar moet je wonen, dat eist je fatsoen
En je wordt genegeerd als je t anders zou doen
Alsof je iets ergs had misdreven
Mens, is dat leven?

Het leven is heerlijk, het leven is mooi
Maar vlieg uit in de lucht en kruip niet in een kooi!
Mens, durf te leven!
Je kop in de hoogte, je neus in de wind
En lap aan je laars hoe een ander het vindt!
Hou een hart vol van warmte en van liefde in je borst
Maar wees op je vierkante meter een vorst!
Wat je zoekt kan geen ander je geven!
Mens, durf te leven!

Tekst en muziek: Dirk Witte (1885-1932)

Op je lijf geschreven he, Nicholaas en daar leef je ook naar? En dat gun je een ander ook? Of is het alleen voor jezelf?

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Za Aug 06, 2022 8:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Tympaan schreef:

De Canal Parade is slechts een onderdeel van de Pride Amsterdam , maar wel het onderdeel dat het meest in het oog springt. Dat er ook voorstellingen zijn, voorlichting wordt gegeven, tientallen activiteiten zijn en er zelfs een kerkdienst aan wordt gewijd, is niet bij iedereen bekend. Het hele gebeuren duurt ruim een week en heeft wel degelijk een functie. Wat goed is aan de Canal Parade, vind ik althans, is dat er vanuit allerlei organisaties openlijk steun wordt betuigd aan de lhbti gemeenschap. Politie, defensie, sportverenigingen, natuurmonumenten, ik zag nu zelfs boswachters, doen mee. En dat vind ik belangrijk, want de acceptatie van mensen die een andere relatie hebben dan de strikt heteroseksuele is echt nog geen algemeen goed. Ik kan echt verbaasd zijn over hoe moeilijk het nog steeds is om " uit de kast" te komen, thuis, op school, op je werk, op de sportclub. Dan wordt zo'n openlijke demonstratie van solidariteit toch ervaren als steun. Het is toch te gek dat er nog niet n Nederlandse profvoetballer voor zijn homoseksualiteit is uitgekomen, althans bij de mannen. Bij de vrouwen lijkt het meer geaccepteerd. Zolang dat nog zo is heeft het hele Pride gebeuren, maar ook bijvoorbeeld Roze Zaterdag zeker een functie. Al is het maar dat het leidt tot gesprekken als deze.

Degene waar ik het over had in mijn eerdere reactie zijn er ook niet op tegen dat er op vele manieren aandacht aan besteed word maar die net als Tympaan al schreef dat het belachelijk gemaakt wordt , dat is het erge wat ze er van vinden , en dat hebben ze al eens ervaren .

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 42030
Za Aug 06, 2022 9:33 pm Reageer met quote

Klaas, wat bedoel eigenlijk met die vuiligheid.

Achter de wolken schijnt de zon

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie