‘Rusland plant grootste oorlog sinds 1945’
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 60, 61, 62  Volgende Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5893
Di Jun 28, 2022 1:15 pm Reageer met quote

Je kunt nooit iets voorspellen, was het maar waar, dan zat ons land ook niet in een crisis en was er nergens oorlog denk ik, hoewel..

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6298
Di Jun 28, 2022 1:21 pm Reageer met quote

We kunnen niet zonder voorspellingen. Die maken we altijd, en dat is niet minder dan noodzakelijk om ons gedrag op af te stemmen.
In dit kader kun je je alleen afvragen of we niet teveel met wishfull thinking bezig zijn en of we niet veel serieuzer met het ergste rekening moeten houden, ook al lijkt dit, zoals de geschiedenis 'Trump' ons dat toescheen, op een volkomen onmogelijkheid:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/russische-staatstelevisie-bespreekt-bom-op-nederland

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Di Jun 28, 2022 1:46 pm Reageer met quote

Ik denk dat we de ergste voorspellingen, verwachtingen, diep wegstoppen en er van uitgaan dat het niet zo ver komt.

Naar als ik dan lees dat een bom op Engeland misschien beter uitkomt dan op Nederland, en dat komt uit de mond van zo'n oude man, zoals in één van de reacties ook beschreven wordt, tja, dan ga je toch iets meer nadenken!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Aug 07, 2022 10:16 am Reageer met quote

Misschien is dit wel de oplossing voor Poetin wanneer hij meer en meer met zijn oorlog in zijn maag komt te zitten: straf Oekraïne en heel de rest van Europa met iets dat 100x (?) Tsjernobyl is en geef de Oekraïners de schuld. Poetin is dadelijk van alle perikelen rond zijn domme oorlog af, en het westen gaat bittere tijden tegemoet als wraak dat ze hem tegen gewerkt hebben.
Tuurlijk gaat Rusland zelf ook de nodige ellende door nucleaire straling tegemoet maar Poetin kan dat Oekraïne verwijten en zelf een stukje oostwaarts verhuizen. Het westelijk nabij Oekraïne levend Russische volk zal hem weinig interesseren. Daar is tenminste nog nooit iets van gebleken.
De 'eer' is gered, zo zou het zijn, en is het dat niet waar het Poetin vooral om gaat..

https://www.trouw.nl/buitenland/iaea-waarschuwt-voor-nucleaire-ramp-in-oekraine~be862c2e/

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 164
Zo Aug 07, 2022 2:11 pm Reageer met quote

Ik geloof niets van een nucleaire dreiging. Als Poetin dit had gewild had hij dat allang al gedaan. Gewoon wachten tot de wind de goede kant op gaat, zodat je er zelf geen last van hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Aug 07, 2022 7:11 pm Reageer met quote

Die dreiging van een calamiteit die is er
Quote:
De grootste kerncentrale van Europa ligt in Oekraïne. Een nucleaire ramp, zoals die in Tsjernobyl in 1986, ligt op de loer vanwege de oorlog.

4 augustus 2022, 14:26

Volgens de nucleaire waakhond van de Verenigde Naties loopt de situatie rondom de Oekraïense kerncentrale Zaporizja ‘volledig uit de hand’.
zie de eerder gegeven link

En ik geloof zeker niet dat Poetin zijn oorlog begonnen is om deze toestand in de hand te werken. Hij dacht met een soort Blitzkrieg die zeer lang was voorbereid Oekraïne in enkele dagen hooguit enkele weken in te nemen.
Voorafgaand aan zijn inval dacht het westen ook dat een dergelijk scenario heel goed mogelijk zou zijn.

Maar Poetin heeft een geweldige kluif aan Oekraïne en krijgt tegenvaller op tegenvaller te verduren.
Het zou kunnen zijn dat Poetin op een gegeven moment meent dat hij deze oorlog niet kan winnen, dat het zelfs op een echec uit zou kunnen draaien. En dan zou dit een optie kunnen zijn voor deze gek. Een geheime operatie waarbij deze kerncentrales volkomen onbestuurbaar worden met alle gevolgen van dien om dat dan op conto van de Oekraïne te zetten. De oorlog is dan subiet ten einde (geen soldaat die daar nog vechten kan en geen Oekraïner die er nog wonen kan.
West Europa krijgt dertig miljoen extra vluchtelingen op zijn dak.
En Poetins 'eer' is gered. Hij heeft zijn oorlog niet verloren. En het vijandige westen komt in puin te liggen, mèt natuurlijk een deel van Rusland, maar dat is dan niet zijn schuld.

Het zou een ontsnappingsroute zijn, de tactiek van de verschroeide aarde

Roman Kent

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 697
Zo Aug 07, 2022 7:27 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Die dreiging van een calamiteit die is er
Quote:
De grootste kerncentrale van Europa ligt in Oekraïne. Een nucleaire ramp, zoals die in Tsjernobyl in 1986, ligt op de loer vanwege de oorlog.

4 augustus 2022, 14:26

Volgens de nucleaire waakhond van de Verenigde Naties loopt de situatie rondom de Oekraïense kerncentrale Zaporizja ‘volledig uit de hand’.
zie de eerder gegeven link

En ik geloof zeker niet dat Poetin zijn oorlog begonnen is om deze toestand in de hand te werken. Hij dacht met een soort Blitzkrieg die zeer lang was voorbereid Oekraïne in enkele dagen hooguit enkele weken in te nemen.
Voorafgaand aan zijn inval dacht het westen ook dat een dergelijk scenario heel goed mogelijk zou zijn.

Maar Poetin heeft een geweldige kluif aan Oekraïne en krijgt tegenvaller op tegenvaller te verduren.
Het zou kunnen zijn dat Poetin op een gegeven moment meent dat hij deze oorlog niet kan winnen, dat het zelfs op een echec uit zou kunnen draaien. En dan zou dit een optie kunnen zijn voor deze gek. Een geheime operatie waarbij deze kerncentrales volkomen onbestuurbaar worden met alle gevolgen van dien om dat dan op conto van de Oekraïne te zetten. De oorlog is dan subiet ten einde (geen soldaat die daar nog vechten kan en geen Oekraïner die er nog wonen kan.
West Europa krijgt dertig miljoen extra vluchtelingen op zijn dak.
En Poetins 'eer' is gered. Hij heeft zijn oorlog niet verloren. En het vijandige westen komt in puin te liggen, mèt natuurlijk een deel van Rusland, maar dat is dan niet zijn schuld.

Het zou een ontsnappingsroute zijn, de tactiek van de verschroeide aarde

Wow, hier verbleken de onheilsprofetieën van de profeet Jesaja nog bij.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Aug 07, 2022 10:17 pm Reageer met quote

Hoe kom je nu bij de gedachte dat hier een profetie gedaan wordt, een voorspelling gemaakt wordt door ondergetekende?

Quote:
Volgens de nucleaire waakhond van de Verenigde Naties loopt de situatie rondom de Oekraïense kerncentrale Zaporizja ‘volledig uit de hand’. De kerncentrale, gelegen in de zuidoostelijke stad Enerhodar, is de grootste van Europa en wordt nu bedreigd door de oorlog. Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) wil snel toegang krijgen tot de reactor die bezet wordt door Russische militairen, om de situatie te stabiliseren en een nucleaire ramp te voorkomen.

IAEA-hoofd Rafael Grossi zei tegen de Zwitserse krant Tages-Anzeiger dat de communicatie met de kerncentrale, die bestuurd wordt door Oekraïense technici, ‘fragiel’ is en dat er niet iedere dag contact is met de medewerkers. “We kunnen ons geen gebrekkige communicatie veroorloven met een centrale in een gebied dat van belang is voor de veiligheid. We zijn bekend met de berichten dat er munitie is opgeslagen, en dat er aanvallen zijn op de centrale”, aldus Grossi.

null Beeld
Beeld
In een interview met persbureau AP had Grossi dinsdag al gezegd dat de situatie steeds gevaarlijker wordt. De Russen veroverden de kernreactor in maart, maar die nemen nauwelijks veiligheidsmaatregelen in acht. “Iedere regel omtrent nucleaire veiligheid is overtreden”, zei Grossi. “Wat er op het spel staat is extreem zorgelijk, extreem ernstig en gevaarlijk.” De centrale bevindt zich in een gebied waar veel gevochten wordt.

Er is volgens Grossi ook sprake van een ‘paradoxale situatie’ binnen de centrale, die bijdraagt aan de onveiligheid, omdat het complex gecontroleerd wordt door het Russische leger, maar de medewerkers Oekraïners zijn. Zij gaan gebukt onder veel stress, en die situatie leidt tot conflicten op de werkvloer en mogelijk zelfs tot geweld.

‘We weten niet of de centrale al het nodige aangeleverd krijgt’
Grossi zegt dat de leveringsketen van apparatuur en reserveonderdelen is verstoord, maar dat het IAEA niet in staat is om een volledig beeld te krijgen van de situatie op de grond. “We weten dus niet of de centrale alles wat nodig is aangeleverd krijgt.” Het IAEA wil zo snel mogelijk inspecties uitvoeren om te achterhalen of het nucleaire materiaal in Zaporizja veilig is. “Er is heel veel nucleair materiaal om te inspecteren”, aldus Grossi. “En dit is waarom ik er vanaf dag één op aandring dat erheen moeten kunnen om veiligheidschecks en reparaties uit te voeren en te helpen, zoals we eerder deden in Tsjernobyl.”

Het risico op een nucleair ongeluk is groot, en zou tot een grotere ramp kunnen leiden dan die van Tsjernobyl in 1986. Zaporizja beschikt over zes reactoren, waarvan er nu twee in gebruik zijn. Op 4 maart werd de centrale bestookt met mortiergranaten, waarna er korte tijd brand was. Ook zijn twee van de vier stroomkabels beschadigd.

Dit is de stand van zaken.

Dat Poetin tegenslag op tegenslag te verduren krijgt is eveneens een stand van zaken

Dat Poetin het mogelijk helemaal niet zal lukken de oorlog die hij begonnen is te winnen (Oekraïne of een deel ervan in te lijven en tot een vredesakkoord te komen met de Oekraïense regering) is een reële gedachte.

Dan zal hij op de één of andere manier zijn politieke huid moeten zien te redden

En daarover wordt gedurig gespeculeerd, HOE hij dat nog zou kunnen in dit schaakspel met de patsituatie waarin hij zich bevindt

Hierboven een speculatie over een schaakzet waar een gek als Poetin toe over zou kunnen gaan, maar dit is zéker geen profetie...
(en uiteraard tevens het aller aller allerlaatste waar ik op hoop)

Roman Kent

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Aug 07, 2022 10:57 pm Reageer met quote

Een onheilsprofetie is meer iets als dit
Quote:
Een vaccin ontwikkelen duurt normaal 10 tot 15 jaar. Jullie waren en zijn de proefkonijnen waarop dit vaccin getest wordt. Alle dieren waarop het getest is zijn allemaal dood gegaan. Maar niet te spreken over de vele doden door dit vaccin maar dat laat de reguliere media niet zien. Bij ieder booster komen er meer bijwerkingen in beeld. Nu zijn het weer de lymfeklieren die vreselijk opspelen, zo groot worden als golfballen.
(...)(...)(...)
Waar ik en hekel aan heb zijn sektes en de indoctrinatie die ervan uit gaat. En ik zie het gebeuren op de manier waarop Den Haag deze vaccins aanprijst. Heel erg indoctrinerend. En veelal met de verkeerde intenties. En mensen die zelf niet goed willen nadenken volgen dit, niet wetende als het mis gaat ze er toch zelf voor hebben gekozen, want ze gaan akkoord met het inspuiten van dit vaccin, zonder te weten wat erin zit en wat het kan doen.
(...)(...)(...)
Hier gaat het om hartaanvallen, lees wat er staat.
En je hebt het ook nog over andere voorkomende bijwerkingen van het vaccin, inderdaad hartproblemen bij veelal jonge mannen, namelijk een ontsteking van de hartspier (myocarditis) en het hartzakje (pericarditis).

Hoewel het meer een vaststelling dan een profetie van allerlei onheil is, zoals een Nederlandse regering die met allerlei boosaardige intenties schadelijke vaccins getest op dieren die er allemaal aan zijn dood gegaan aanprijst

gewoon even ter illustratie van iets dat me meer van doen lijkt te hebben met 'onheilsprofetieën, gewoon als voorbeeldje, heeft verder niets met dit topic van doen

Roman Kent

redone

Superlid
Superlid
Zo Aug 07, 2022 11:16 pm Reageer met quote

Nicolaas, volgens mij heb je veel reacties opgeslagen, je lijkt Ron Cijs wel, zijn jullie soms broers??
Zo kinderachtig, geef eerst eens antwoord op alle vragen die je gesteld zijn.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Ma Aug 08, 2022 2:00 am Reageer met quote

redone schreef:
Nicolaas, volgens mij heb je veel reacties opgeslagen, je lijkt Ron Cijs wel, zijn jullie soms broers??
Zo kinderachtig, geef eerst eens antwoord op alle vragen die je gesteld zijn.

Ja Redone, blijkbaar heeft hij een obsessie voor mij en heeft hij alles opgeslagen wat ik geschreven heb, want dit is namelijk van mij en ik sta hier nog steeds volledig achter, of anderen het hier nu mee eens zijn of niet, interesseert me niet.

En volgens mij gaat deze topic over Rusland en de oorlog. Het begint erop te lijken dat die obsessie voor mij verstrekkende gevolgen voor zijn geestelijke gezondheid gaat krijgen. Begin zo langzamerhand toch wel meelij met hem te krijgen, zo zielig een oude man die zich zo gedraagt. Laten we vanavond voor het slapen gaan maar een gebedje voor hem doen, mocht het nog helpen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Aug 08, 2022 9:38 am Reageer met quote

on topic maar weer en gelijk een update van CNN

Quote:
New rocket strike on Ukraine nuclear plant, as UN watchdog warns of 'disaster'
By Yulia Kesaieva, Olga Voitovych and Sana Noor Haq, CNN

Updated 1648 GMT (0048 HKT) August 7, 2022

Rafael Mariano Grossi, the International Atomic Energy Agency's director general, called strikes at Zaporizhzhia nuclear power plant "alarming."
(CNN)Ukraine accused Russian forces on Sunday of launching rockets at the Zaporizhzhia nuclear power plant, further ratcheting fears of an accident a day after the United Nation's watchdog warned that fighting at the occupied complex risked a "nuclear disaster."

It was the second time in as many days that the plant, which is the largest of its kind in Europe, was hit. Ukraine and Russia have traded blame for both attacks.

google translate:

Nieuwe raketaanval op kerncentrale Oekraïne, zoals VN-waakhond waarschuwt voor 'ramp'
Door Yulia Kesaieva, Olga Voitovych en Sana Noor Haq, CNN

Bijgewerkt 1648 GMT (0048 HKT) 7 augustus 2022

Rafael Mariano Grossi, de directeur-generaal van het International Atomic Energy Agency, noemde de raketinslagen bij de kerncentrale van Zaporizja 'alarmerend'.
(CNN) Oekraïne beschuldigde Russische troepen zondag van het lanceren van raketten op de kerncentrale van Zaporizja, waardoor de angst voor een ongeluk nog groter werd een dag nadat de waakhond van de Verenigde Naties had gewaarschuwd dat gevechten in het bezette complex een "nucleaire ramp" met zich meebrachten.

Het was de tweede keer in evenveel dagen dat de kerncentrale, de grootste in zijn soort in Europa, werd geraakt. Oekraïne en Rusland hebben de schuld van beide aanslagen ingeruild.

Laten we hopen dat heel de wereld, dus ook die landen die zich tot nu toe afzijdig gehouden hebben van deze rampzalige oorlog zoals China Poetin tot de orde zal proberen te roepen om het risico op een tweede Tsjernobyl in ieder geval zoveel mogelijk te vermijden. Zoals het nu toegaat in deze regio lijkt hij het daar zelfs wel op aan te sturen, maar schijn bedriegt hopelijk ook hier weer.
Deze kerncentrale moet veilig gesteld worden hoe-dan-ook, ook voor beschietingen van de kant van Oekraïense militairen uiteraard.

Roman Kent

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30166
Ma Aug 08, 2022 9:54 am Reageer met quote

China zal Poetin niet tot de orde roepen, Die zijn zelf net zo oorlogszuchtig bezig als het op Taiwan aankomt.

Ik acht de kans groter dat China eerst Rusland overvalt omdat ze nu op z'n zwakst zijn en dan en en passant Europa meepikken omdat dat militair gezien ook niet veel voorstelt...

Het zal de vraag zijn wat Amerika doet. Zullen ze Europa weer uit de klauwen van een vijand redden of zullen ze zeggen: "Bekijk het maar, zoek het nu zelf maar uit"...

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4071
Ma Aug 22, 2022 3:19 pm Reageer met quote

Quote:
Een oppositiepoliticus uit Rusland stelt dat een Russische verzetsbeweging achter de bomaanslag zit op Darja Doegina, gisteren in de buurt van Moskou.
Of die groepering ook echt bestaat en officieel de aanslag heeft opgeëist is onduidelijk. Het Russische oud-parlementslid Ilja Ponomarjov, die nu in Oekraïne verblijft, zei gisteravond in een tv-uitzending dat het NRL verantwoordelijk is voor de bomaanslag, en meer gewapende acties van plan is.

https://nos.nl/artikel/2441627-anti-poetingroepering-pleegde-aanslag-op-dochter-ideoloog

Ik keur de aanslag totaal af, het gaat tenslotte om een mensenleven.
Maar verzet vanuit Rusland zelf, tegen het regime Poetin juich ik wel toe.
Deze aanslag is natuurlijk heel pijnlijk voor Poetin en de zijnen.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 950
Wo Aug 24, 2022 5:26 pm Reageer met quote

Dag beste mensen,

Na paar dagen rondneuzen op dit forum heb ik me vandaag aangemeld op dit forum. ik hoop dat ik mee mag praten in dit topic over de oorlog in Oekraïne. Dit omdat Oekraïne oorlog me zeer aan het hart gaat en ik me zorgen maak over de democratie in Europa en in het bijzonder het geweld dat Oekraïne het hoofd moet bieden.

Ik heb me gemeld hier in dit topic daar het vandaag onafhankelijkheidsdag is in Oekraïne en het een hele belangrijke dag is voor de Oekraïners en dat zeker wat aandacht verdient in een topic over het onderwerp, denk ik.

In ons dorp wonen Oekraïense vluchtelingen en met een van hen heb ik goed contact daar ik ook goed Engels spreek iets dat hier in de plattelandsgemeente niet vanzelfsprekend is. Dus toen ik gevraagd werd of ik dit contact wilde aangaan, heb ik daar gelijk volmondig ja op gezegd en het is een schat van een vrouw met haar kind en ik heb er een jonge vriendin bij lijkt het wel. Dus nog geen seconde spijt van gehad, want het verrijkt me zeer en visa versa.

Als het gaat om de kerncentrale van Zaporizja, dan ervaar ik dit als een dermate zorgelijke situatie, dat de ouders, de man en ik zelf van Yuliia haar met klem ontraden hebben om af te reizen naar Oekraïne voor een weekend bezoek aan haar man. Haar familie woont namelijk vlak bij de centrale en zoals ik het van haar begrepen heb is het Oekraïens personeel vorige week naar huis gestuurd voor een of meerdere dagen en dat is toch wel bijzonder op zijn minst te noemen.

Waar weinig of geen aandacht voor is geweest in het Nederlands nieuws (of ik moet het gemist hebben) is dat dat middels een crowdfund actie Oekraïense mensen → jong en oud het volledige gebruik van een satelliet aan het leger cadeau hebben gedaan en dit immense bedrag bij elkaar hebben gebracht. Dus de regering is de baas over deze satelliet.
Het is een satelliet die haarscherpe beelden 's nachts maar ook als het bewolkt is kan zenden naar het leger zodat haarscherp duidelijk is waar wie en wat aanwezig is. Nog nooit is het gebeurt in de wereldgeschiedenis dat mensen zelf een satelliet bij elkaar gespaard hebben. Ik begreep van Yuliia dat zij er ook aan mee heeft betaald (zij bracht dit onder de aandacht via ons app contact). Ik vind dat heel bijzonder en volgens mij heeft dit nog nooit in de geschiedenis plaats gevonden.

Reuters heeft aan dit feit aandacht besteed en het belangrijkste vanuit het artikel heb ik hierboven kort weergegeven. Volgens mij is het niet verboden om deze link te plaatsen, zowel dan heb ik het verkeerd begrepen en dan haal ik hem gelijk weg.

https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-celebrity-crowdfunds-radar-satellite-armed-forces-2022-08-18/

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15711
Wo Aug 24, 2022 7:34 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Reuters heeft aan dit feit aandacht besteed en het belangrijkste vanuit het artikel heb ik hierboven kort weergegeven. Volgens mij is het niet verboden om deze link te plaatsen, zowel dan heb ik het verkeerd begrepen en dan haal ik hem gelijk weg.
https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-celebrity-crowdfunds-radar-satellite-armed-forces-2022-08-18/
Voor mij nieuw en een wel heel boeiend aspect van deze oorlog. Zo'n satelliet is geen goedkoop dingetje en geeft een indruk van de saamhorigheid van het Oekraïense volk. Ik heb niet meteen een reactie maar ik ga me inlezen.

Een link in een post is altijd welkom en toegestaan. Op afbeeldingen berusten meestal copyrights, evenals op artikelen, die persoonlijk op je verhaald kunnen worden. De vuistregel is niet meer dan twee alinea's quoten. Iedereen kan via de geplaatste link de rest van een artikel bekijken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4071
Do Aug 25, 2022 3:28 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Dag beste mensen,
Waar weinig of geen aandacht voor is geweest in het Nederlands nieuws (of ik moet het gemist hebben) is dat dat middels een crowdfund actie Oekraïense mensen → jong en oud het volledige gebruik van een satelliet aan het leger cadeau hebben gedaan en dit immense bedrag bij elkaar hebben gebracht. Dus de regering is de baas over deze satelliet.
Het is een satelliet die haarscherpe beelden 's nachts maar ook als het bewolkt is kan zenden naar het leger zodat haarscherp duidelijk is waar wie en wat aanwezig is. Nog nooit is het gebeurt in de wereldgeschiedenis dat mensen zelf een satelliet bij elkaar gespaard hebben. Ik begreep van Yuliia dat zij er ook aan mee heeft betaald (zij bracht dit onder de aandacht via ons app contact). Ik vind dat heel bijzonder en volgens mij heeft dit nog nooit in de geschiedenis plaats gevonden.

Ja, ik had het gelezen inderdaad en heel bijzonder dat inwoners van een land dat zelf opbrengen, het geeft wel aan hoezeer de Oekraïense bevolking bereid is het land te helpen verdedigen tegen de Russen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10810
Do Aug 25, 2022 6:05 pm Reageer met quote

Het zou mij niet eens verbazen als de heisa over de zogenaamde dreiging (inclusief de bombardementen) voor de kerncentrale van Zaporizja van de Oekrainers komt.
Dat pas ook in het straatje van Amerika die er alles aan gelegen is Poetin zwarter te schilderen als hij al is (voor de woke-lovers ik bedoel geen zwarte Piet, hoewel je kan ook zeggen dat Poetin de zwarte Piet toegeschoven krigt.... Laughing )

Gewoon weer een aanname dus net als de zogenaamde slechte gezondheid van Poetin wat ook een leugen bleek en alleen als stemmingmakerij diende.

Quote:
Ik acht de kans groter dat China eerst Rusland overvalt omdat ze nu op z'n zwakst zijn en dan en en passant Europa meepikken omdat dat militair gezien ook niet veel voorstelt...

Krijgen we dan allemaal gratis babi pangang Tympaan?? Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30166
Do Aug 25, 2022 7:40 pm Reageer met quote

humor schreef:

Krijgen we dan allemaal gratis babi pangang Tympaan?? Laughing

Nou... als ik de heren zo bekijk kan ik dat niet garanderen... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 950
Do Aug 25, 2022 7:51 pm Reageer met quote

Waarvan akte humor.
Ik weet dat het niet waar is wat je schrijft. Familie van de Oekraïners in ons dorp wonen vlak bij de centrale en het is erg spannend daar.
Wat jij doet nu is eigenlijk de Russische lezing van het gebeuren opschrijven, of anders gezegd je schaart je achter de Russische propaganda machine.

Vrienden van ons (Russen die Engels spreken) zijn gevlucht en zitten nu in Georgia. HEt is een Russisch- Oekraïense familie, want vergis je niet, de Russen en de Oekraïners zijn eigenlijk broedervolkeren. Er was en is geen enkel excuus voor de oorlog die Poetin is begonnen. Onze vrienden zijn moeten vluchten daar ze teveel contact hadden volgens het Kremlin met de Westerse wereld. Het is niet zo'n tof regiem. En Poetin is duidelijk zwarter als dat jij doorhebt. Zullen we het daar maar bij laten Humor? Agree to disagree?

Pagina 39 van 62 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 60, 61, 62  Volgende

Plaats reactie